viernes, 5 de agosto de 2011

MINI VACANCES AMB MOLTA ACTIVITAT ALS ALPS FRANCESOS

Al final puc anar de vacances em triat un dies d'activitat amb al Jordi Palomares i al Gaston, mes tard s'afegiran al Sadurni, Chiscu, Stefan, farem multi-activitat, em agafat estris d'escalada, bambes i la bicicleta, sortim al dia 18 de Puigcerdà amb al Palo, dinarem pel camí i amb 5 horetes sortim de l'autopista per dirigir-nos cap a Moustiers-Ste Marie passa'n pel Col D´Ayen fins a la Palud-sur-Verdon, finalment després de 7 horetes arribem a lloc, ens trobem tota la tropa: Gaston, Alfons, Araceli,Marc , Enric, Elena, etc... ens allotgem a un càmping molt peculiar que hi ha a la entrada del poble, un senyor molt campechano que no et demana res, només l'últim dia vas a l'oficina i li pagues i punto un Crack.

19-07-2011: Ens aixequem pel matí i està plovent quin començament, esmorzem a la furgoneta al Guide i al Flipi i un mateix, allarguem al cafè fins a l´hora de dinar, es al primer dia i ja ens em explicat totes les penes, no se de que parlarem els altres dies, però amb aquesta vida tant intensa que portem sempre hi han coses que explicar, a última hora de la tarda aprofitant que ja no plou i fanàtics com estem anem a escalar en un sector d'esportiva que hi ha al Col d´Ayen 1031m, bona roca i vies molt equipades, tot correcte ha sigut la primera presa de contacte amb al Verdon, fem unes 9 vies i cap a sopar.

20-07-2011:Fa estona que entra la llum del mati per la finestra de la furgo, m'aixeco a les 8 del mati, normalment els primers en llevar-nos som al Guide que sempre ens va a buscar al pa al forn del poble i jo, tot un detall apart de guide bon company i bon fotògraf això es un luxe,fem un bon esmorzar amb pa del dia, cereals, formatge, melmelada, galetes de xocolata, suc, cafè amb llet, completito, completito,després neteja de dents i a escalar avui toca la via Derobee 6b+ ( 5c obligat) 180 metres,tot un viote. Fem els 2 primers llargs d`aquesta via i després enllacem amb la via del costat que te una última tirada de 6c+ amb un pas de blog en un sostre bastant difícil. La Via es molt guapa i està en una peazo pared que impressionava son vies que es baixa rapelant , fem cordada amb al contador d´Isard,Guide Gaston i un servidor.

Per la tarda després de menjar algo sortim a estirar cames amb la bicicleta tothom al.lucina una mica però a nosaltres ens be de gust, sortim de Palud dirección al Col de la Chateaument-Rougon i llavors empalmem amb la Route de les Crestes pujada guapa fins a les antenes i baixarem per l´altre cantó fins a Palud una altra vegada, total 45 km amb 1100 desnivell unes 2 horetes 20'.

21-07-2011:Com cada dia ens llevem a les 8:30 tenim al pa del dia portat pel Guide, sortim després de fer al típic esmorzar a buscar les impressionants parets del Verdón, avui toca el sector Belvèdere, que vol dir mirador en Francés.El Guide ha triat Arete du Belvedere una bona via de + de 250 m equipada amb parabolts.Arribem al parking avui no toca rapelar baixarem per un camí d´aventura molt guapo on fas algun destrepe que no vea, val mes no caure.Arribem a peu de via i al Gastón comença a escalar 5b, després un + molt pulit amb fisura pero molt xulo i a partir d'aquí es una disfrutada de via pujant per tota la Aresta amb alguna placa amb cantos brutal fins a sortir a la carretera al costat del cotxe un luxe vaya. 5b,6ª+,3c,5b,4c,5c,3c,5b,5b. Total 9 tirades molt recomanables.

Mengem una miqueta no massa per que si no ens ve la mandra i avui anirem a fer un camí que vam veure ahir al mapa "sentiero Martel", es un camí que dona la volta a les gorgues del Verdón la paraula es "BRUTAL", va tota la estona pel costat del riu fen un puja baixa de la ostia, total ens surten 22km 800 metres de desnivell, una volta xulissima amb escales, corriols, arbres, rius,pedres, parets, bosc, tarteres etc.....

22-07-2011:Avui em donat festa al Guide i decidim llevar-nos una mica mes tard amb al Palo i anar a escalar tranquil·lament a un sector d´Esportiva "LA VALAUTE", hem estat mirant la guía i pinta bastant be, ens llevem, esmorzem i a les 10:00 després de fer una mica de compra al super perquè s'estanc acabant les provisions, Molta calor i molts nens escalant, hi havia unes colonies de nens escalant, pero conseguim fer-nos lloc en un raco del sector que hi ha bastantes vies i comencem a escalar, les vies semblem mármol i acabem una mica cansats, perquè tot està molt sobat però al final surten 7 vies encara em fet algo, Anem al càmping dinem un plat de pasta i anem a fer al cafè al bar del poble on mirem l'etapa del Tour, quan acaba sortim a donar un tomb amb bici de carretera sortim de Palud cap al Coll D`ayen i fem tot al port fins a Moustiers-Ste Marie, població que ens va agradar al venir amb la furgoneta, donem un rulo i tornem cap al càmping, finalment surten 1h 40' amb 725 metres de desnivell( guilla, Palo).

23-07-2011:Era al dia de la despedida, però abans de marxar vam decidir fer una via curteta, la zona era molt bona i moderna la via es deia "EL GRINGO LOCO" , vam accedir amb 2 rapels de uns 50 metres, al peu de via, caminant 3 minuts cap a sota hi havia un altre tram de pared de 100m, llavors es podía convinar 2 vies una de sota amb una de sobre però nosaltres per temps vam fer nomes el Gringo loco, via de 5c, 6a,6ª. Bona escalada per acabar i després de dinar vam marxar direcció la Barcelonette on ens esperaven al Killer,Xiscu, Estefan, per començar a fer bicicleta.24-07-2011: Primer dia amb al Killer i compañía, fins ara aviem estat amb le Guide fen activitat diferent mati i tarda, ara tocava llargues sessions de bici de ctra, avui pinta ruta llarga, al Killer ha arribat molt motivat i porte un mapa a les mans ple de apunts i llargues rutes amb florescent, o li robem al mapa o estem perduts....

Sortim de la Barcelonette direcció Coll D'Allós 2247 m, al dia anterior vam baixar amb la furgo i era molt xulo però molt llarg, al final de 2 kilometres al 8 o 9% pero la resta es al 6% ,7% es fa força be , pujem amb al Gaston parlant i parlant davant al Kiler, xiscu, Palo, ja comencen a ensenyar-se les dents, frase del dia: Sube como un viejo i llegaras como un joven....... Baixem cap Allós, després Colmar son agafem una carretera estreta molt guapa que ens pujà al coll de Champs, d´aquí baixem cap a Val Pelens, Entranes i pujem al coll Cayolle 2326 m amb una última baixada que ens porta a la Barcelonette que es de les millors que he fet mai amb bicicleta, espectacular, finalment ruta circular de 125 km amb 3200m desnivell unes 5 horetes 50' de bicicleta....

25-07-2011:Sortideta amb bici de ctra, ja comencen a pesar les hores que portem d´aquestos dies endarrera, el kiler ha consultat el seu mapa màgic i volia fer una volta de 170 km i al final l´hem pogut convence per fer menys, sortim a les 11:00 de la Barcelonette, avui som Palo, Stefan,Xiscú,Kiler, Guilla, anem direcció Jausiers fen uns 15 km abans del Port per comença a escalfar motors, palito obre el pelotón a un bon ritme, les carreteres comarcals no li molen i llavors tira com un cohet, els demès anem al darrera xupan roda, comença el port, 23 km

1600 desnivell es al port que puje mes alt d´Europa tot un luxe, Coll de la Bonette arriba a 2800 m, Estefan amb la seva marxeta va fen, i nosaltres anem tirant intento pujar amb molta cadencia perqué ja començo a tenir les cames tocades, començen les rampes i em marxen una miqueta, després a la part de d'alt quan afluixa una mica al desnivell els torno a recupera.Es un port molt xulo amb bones vistes i una carretera virada fins a dalt, Es deixa fer molt be te trams de 6% 7% algun 8,8% i va convinan una miqueta menys l'últim quilometre que es al mes dur 9,3 %, al Palo, Kiler i Stefan fan la baixada cap a St Dalmes de Selvage i pujen per Coll de la Moutiere que te 3 km de pista forestal sense asfaltar jo amb al Xiscu com que ja en tenim prou baixem cap a la Barcelonette per on em pujat, arribem a la furgo fem un plat de pasta i una cervesseta que juntament amb una bona migdiada ens recupera del tot. Ens surten 3h 15' pedala amb 71 km 1780 metres desnivell.

26-07-2011: Això ja s'acaba i decidim canviar de zona perquè donen plujes locals i volem fer ports nous, pujem amb la furgoneta pel Col de Vars direcció Guillestre, coll molt guapo, un cop a Guillestre anem cap a Chateau-Queyras, una població molt xula que té un Castell molt guapo sobre un turó al mitg del poble, a la sortida hi ha un càmping barato i tranquil 10€ 2 persones i furgoneta 1 dia, des d'aquí pujem al Col D´Izoard amb bicicleta 2360 m, es una carretera que puja a la població Arvieux la Chalp( estació d'esquí nòrdic ) constantment tens imatges que has vist per la televisió dels corredors del Tour fen aquest port.El troç mes dur i mes dolent es arribar al poble Chalps després es una carretera de paelles i rectes amb noms de corredors del Tour al terra, Kiler, Palo, Xiscu per no variar apreten fort i pujen amb 59' i jo pujo amb el Guide mano-mano explicant anècdotes, no tinc gens de ganes d´apretar estic fen turisme.... pujem amb 1 hora 7' no està malament, quan falten 2 km per arribar hi ha la Casse deserte un indret molt peculiar que sembla la lluna, molt guapo. Baixem a Chateau i al Kiler ens convenç per anar a fer un portet que hi ha al costat del poble, total eren 10km quan en portem 6 es una pistota de mala mort sense asfaltar i decidim fer retirada. TOTAL 1400 desnivell 2hores 30' 40 km....